1 20
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Photo: Karlsson, Anneli / Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Photo: Karlsson, Anneli / Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Photo: Karlsson, Anneli / Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Photo: Karlsson, Anneli / Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Photo: Karlsson, Anneli / Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Photo: Karlsson, Anneli / Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Photo: Karlsson, Anneli / Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Photo: Karlsson, Anneli / Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Photo: Kristensson, Karolina (SMM) / Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Photo: Kristensson, Karolina (SMM) / Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Photo: Kristensson, Karolina (SMM) / Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Photo: Kristensson, Karolina (SMM) / Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Photo: Kristensson, Karolina (SMM) / Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Photo: Kristensson, Karolina (SMM) / Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Photo: Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Photo: Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Photo: Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Photo: Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Photo: Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Photo: Sjöhistoriska museet
Attribution (CC BY)
  • Accept license and download photo