1 20
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Foto: Karlsson, Anneli / Sjöhistoriska museet
Navngivelse (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Foto: Karlsson, Anneli / Sjöhistoriska museet
Navngivelse (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Foto: Karlsson, Anneli / Sjöhistoriska museet
Navngivelse (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Foto: Karlsson, Anneli / Sjöhistoriska museet
Navngivelse (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Foto: Karlsson, Anneli / Sjöhistoriska museet
Navngivelse (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Foto: Karlsson, Anneli / Sjöhistoriska museet
Navngivelse (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Foto: Karlsson, Anneli / Sjöhistoriska museet
Navngivelse (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Foto: Karlsson, Anneli / Sjöhistoriska museet
Navngivelse (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Foto: Kristensson, Karolina (SMM) / Sjöhistoriska museet
Navngivelse (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Foto: Kristensson, Karolina (SMM) / Sjöhistoriska museet
Navngivelse (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Foto: Kristensson, Karolina (SMM) / Sjöhistoriska museet
Navngivelse (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Foto: Kristensson, Karolina (SMM) / Sjöhistoriska museet
Navngivelse (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Foto: Kristensson, Karolina (SMM) / Sjöhistoriska museet
Navngivelse (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Foto: Kristensson, Karolina (SMM) / Sjöhistoriska museet
Navngivelse (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Foto: Sjöhistoriska museet
Navngivelse (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Foto: Sjöhistoriska museet
Navngivelse (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Foto: Sjöhistoriska museet
Navngivelse (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Foto: Sjöhistoriska museet
Navngivelse (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Foto: Sjöhistoriska museet
Navngivelse (CC BY)
Modell i skala 1:25,4 av kuttern MASTERHAND. Modellen är en exakt kopia av originalet som byggdes 1920 i England. Detaljerna i skutans inre är utförda med like stor omsorg som de ovan däck. Allt finns på plats, från den lilla spiskroken i kabyssen till skepparens rakspegel ovanför kaminen. Erik Swartberg som byggde modellen berättar: Tre år tog det från kölen till vimpeln i toppen. Men då satt jag ofta uppslukad från åtta på morgonen till två på natten. Foto: Sjöhistoriska museet
Navngivelse (CC BY)
  • Godta lisens og last ned bilde