1 3
På andra sidan av skylten, text Stockholm. Hallstaviks station invigdes 1915 som den norra ändpunkten i en förlängd del av den smalspåriga Rimbo-Sunds Järnväg (RSJ). RSJ blev sedermera uppköpt av och inlemmat i Stockholm-Roslagens Järnvägar (SRJ) som förstatligades 1959. I Roslagen började man på 1960-talet att lägga ned allt fler linjer som man inte ansåg var tillräckligt lönsamma. Detta innebar bland annat att man fr.o.m. den 25 september 1966 nedlade persontrafiken Rimbo-Hallstavik. Photo: Spårvägsmuseet
Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)
På andra sidan av skylten, text Stockholm. Hallstaviks station invigdes 1915 som den norra ändpunkten i en förlängd del av den smalspåriga Rimbo-Sunds Järnväg (RSJ). RSJ blev sedermera uppköpt av och inlemmat i Stockholm-Roslagens Järnvägar (SRJ) som förstatligades 1959. I Roslagen började man på 1960-talet att lägga ned allt fler linjer som man inte ansåg var tillräckligt lönsamma. Detta innebar bland annat att man fr.o.m. den 25 september 1966 nedlade persontrafiken Rimbo-Hallstavik. Photo: Spårvägsmuseet
Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)
På andra sidan av skylten, text Stockholm. Hallstaviks station invigdes 1915 som den norra ändpunkten i en förlängd del av den smalspåriga Rimbo-Sunds Järnväg (RSJ). RSJ blev sedermera uppköpt av och inlemmat i Stockholm-Roslagens Järnvägar (SRJ) som förstatligades 1959. I Roslagen började man på 1960-talet att lägga ned allt fler linjer som man inte ansåg var tillräckligt lönsamma. Detta innebar bland annat att man fr.o.m. den 25 september 1966 nedlade persontrafiken Rimbo-Hallstavik. Photo: Spårvägsmuseet
Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)
  • Accept license and download photo