Den 19 november var det åter dags att förlänga tunnelbanan. Invigningen ägde rum dagen innan vid Bagarmossens station, sedan bar det iväg till Farsta och Hässelby Strand med dekore...
Den 19 november var det åter dags att förlänga tunnelbanan. Invigningen ägde rum dagen innan vid Bagarmossens station, sedan bar det iväg till Farsta och Hässelby Strand med dekorerat invigningståg med 300 gäster och kaffeservering ombord.
I DN gick det även att läsa dagen efter invigningen att rökförbudet var upphävt i invigningståget och att askkoppar ställts fram i vagnarna för dem som blossade på SS-invigningscigarrer.
Den 19 november var det åter dags att förlänga tunnelbanan. Invigningen ägde rum dagen innan vid Bagarmossens station, sedan bar det iväg till Farsta och Hässelby Strand med dekorerat invigningståg med 300 gäster och kaffeservering ombord.
I DN gick det även att läsa dagen efter invigningen att rökförbudet var upphävt i invigningståget och att askkoppar ställts fram i vagnarna för dem som blossade på SS-invigningscigarrer.