Fotodatum 13/7 1952. Fartyget passerar under Västerbron i Stockholm.
Fartyg: SKOKLOSTER
Bredd över allt 4,66 meter
Längd över allt 24,41 (pp) meter
Reg. Nr.: 9162
Rederi: greve Rutger von Essen
Byggår: 1950
Varv: Gustafsson & And...
Fartyg: SKOKLOSTER
Bredd över allt 4,66 meter
Längd över allt 24,41 (pp) meter
Reg. Nr.: 9162
Rederi: greve Rutger von Essen
Byggår: 1950
Varv: Gustafsson & Anderssons varvs AB
Övrigt: 1950 Levererad av Gustafsson & Anderssons varvs AB som Skokloster till greve Rutger von Essen, Skokloster. Trafik på traden Stockholm - Sigtuna - Skokloster - Graneberg.
1951 Huvudmaskinerna byggs om till sötvattenskylning.
1961-03-11 Såld till Waxholms Nya Ångfartygs AB, Vaxholm för 150.000 kr och omdöpt till Delfin I. Trafik för Tourist Sightseeing AB, Stockholm.
1964 Såld till Tourist Sightseeing AB, Stockholm.
1978-11-08 Såld till Rederi AB Mälaren - Hjälmaren, Stora Mellösa och omdöpt till Hjelmare Kanal. Trafik på traden Stockholm - Örebro via Hjelmare kanal.
1979 Ombyggd med ny överbyggnad med en styrhytt på övre däck. Nya huvudmaskiner, av fabrikat Scania Vabis D6 M01, 256 hk, 188 kW, installeras.
1997-09-22 Såld till Ångfartygs AB Strömma Kanal, Stockholm för 0,5 milj SEK.
1998-04 Omdöpt till Pendlaren. Trafik på traden Stockholm - Alviks strand.
2000 Såld till Sandön Karlsborg AB, Askersund för 575.000 SEK och omdöpt till Wettervik. Trafik i norra Vättern.
2003-01-19 Såld till Swedspin AB, Sjötorp för 675.000 SEK.
2004-01-02 Såld till Askersunds Skärgårdstrafik AB, Hammar. Trafik i Vätterns norra skärgård.
2006 Ombyggd och handikappanpassad med bl.a. handikappshiss ner till salongen.
(Skärgårdsbåtar.se)
Other informationRederi: greve Rutger von Essen || :: Varv: Gustafsson & Anderssons varvs AB || :: Bredd över allt 4,66 meter || :: Längd över allt 24,41 (pp) meter || ::